L’oposició en bloc s’oposa a la possible privatització de la L9

L’alcalde de Barcelona, Xavier Trias, i la Conselleria de Territori i Sostenibilitat han desmentit taxativament que es plantegin privatitzar la L9 del metro de la capital, de la qual només s’han construït 11 quilòmetres dels més de 43 que hi ha planificats. De totes maneres l’aparició d’aquesta “possibilitat descartada” per l’executiu municipal va suscitar la reacció de la resta de formacions.

Una andana del petit tram que ja està construït de la Línia 9 del metro de Barcelona. // Javierito92 (Wikicommons).

Una andana del petit tram que ja està construït de la Línia 9 del metro de Barcelona. // Javierito92 (Wikicommons).

ICV | Primer la Zona Franca, després el MWC

La tesi defensada per la diputada ecosocialista Laia Ortiz és que “els transport públic ha de ser patrimoni públic, perquè només així garantirem la qualitat del servei”. ICV considera que s’ha de redimensionar el projecte que té “un disseny inicial molt pervers” i posar per davant els interessos dels veïns i no els del Mobile World Congress. No s’ha estat de criticar directament el govern: “la manera que té CiU de construir Estat: vendre’s el patrimoni de tots i encarir els serveis públics perquè algunes empreses facin negoci”.

ERC | Gran pacte de ciutat i de país

Alfred Bosch ha qualificat de prioritària la L9 ja que, diu, “és absolutament indispensable fer arribar el metro de Sarrià a la Zona Franca i a l’aeroport”. Advoca per asseure’s amb totes les institucions i actors implicats per poder bastir “un gran pacte de ciutat i de país” i ha rebutjat la possibilitat d’una concessió sobretot tenint en compte la proximitat dels comicis. Alhora, ha reconegut la dificultat de tirar endavant aquest tipus d’estructures amb “un estat que no col·labora i una Generalitat que no pot fer la inversió necessària”.

PSC | La culpa també és d’Esquerra

Des del Partit dels Socialistes de Catalunya la crítica és més àmplia. La portaveu parlamentària Ester Niubó va recriminar aquesta setmana la situació d’estancament de la Línia 9 i la va associar a una suposada lògica privatitzadora adoptada pel govern dins el qual també s’emmarcaria el cas de les Aigües Ter Llobregat. Per Niubó, és el símptoma d’un “govern que es troba en els seus últims compassos”. Des del grup municipal socialista, l’alcaldable per Barcelona Jaume Collboni ja havia fet extensiva l’acusació a ERC, a qui va desaprovar que no hagués pressionat per incloure aquestes infraestructures als pressupostos de la Generalitat.

Barcelona en Comú | Control democràtic

La candidatura d’Ada Colau ha aprofitat la roda de premsa de presentació del seu programa polític per mostrar-se contra qualsevol privatització de serveis públics. Per Barcelona en Comú, sota l’aparença de projecte rendible s’amaguen els privilegis d’interessos privats i una pèrdua de drets i de qualitat dels serveis.

Emmarquen la L9 dins d’un projecte municipal i un moment regit per l’especulació immobiliària. Aposten per establir el control col·lectiu d’aquest tipus d’infraestructures en primer terme a través d’auditories i per prioritzar els trams més necessaris del projecte, com les àrees de Marina i Zona Franca.

CUP-Capgirem Barcelona | Serveis públics a les mans de la gent

La posició de la candidatura d’unitat CUP-Capgirem Barcelona reivindica la carta aprovada ja el desembre de 2008 en les Jornades “Serveis públics, guanys privats. Recuperem els serveis públics!”. En aquest document es clama per  “uns serveis no únicament ‘públics’, sinó també gestionats amb la participació dels usuaris i usuàries, treballadors i treballadores i que es respectin plenament els drets laborals.

Anna Sanclemente (@annSancle) i Narcís Figueras (@figtreesgodmade)

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s